loading...
پشتیبانی حقوق دان ها
ابوالفضل بازدید : 51 سه شنبه 13 دی 1401 نظرات (0)

دوره پیش رو تدریس صوتی و کامل آیین دادرسی کیفری توسط استاد حمیدرضا کلانتری است که در ۱۱ جلسه آموزشی (۲۲ فایل) به طول ۳۰ ساعت و نیم ارائه شده است. آقای حمیدرضا کلانتری مولف کتاب ساده ساز نوین آیین دادرسی کیفری است. / حجم کل مجموعه ۴۲۰ مگا بایت است.

متذکر می گردد به جهت کاهش هزینه دانلود حجم فایل های تا حدی که به کیفیت آن ها ضربه نخورد کاهش داده شده است. می توانید فایل ها را از لینک اصلی یا لینک کمکی دانلود کنید/ترجیحاً از لینک اصلی دانلود کنید.

ابوالفضل بازدید : 42 جمعه 25 آذر 1401 نظرات (0)

تدریس پیش رو در موضوع حقوق مدنی، به بیان و تدریس مسائل حقوق مدنی مدنی یک تا مدنی هشت پرداخته است.البته تدریس این دوره طبق نظر استاد محترم آقای توکلی ابتدا از مباحث حقوق مدنی سه شروع می شود. فایل ها به صورت کم حجم شده است.

ابوالفضل بازدید : 35 دوشنبه 21 آذر 1401 نظرات (0)

در این دوره آموزشی مباحث اصول فقه ناظر به آزمون های حقوقی تدریس شده است. صوت تدریس مربوط به استاد روح الله خلجی است. این دوره در ده فایل صوتی با حجم 50 مگا بایت و در حدود شش ساعت تدریس شده است.

ابوالفضل بازدید : 33 جمعه 18 آذر 1401 نظرات (0)

قرار یک واژه عربی است که در لغت به معنای تصمیم و داوری و قضاوت آمده است. در اصطلاح حقوقی قرار عبارت‌است از تصمیم قضایی، که از سوی مقام قضایی یا اداری در طول تحقیقات مقدماتی یا در جریان محاکمه و رسیدگی دادگاه صادر می‌شود، این تصمیم ممکن است ناظر به اصحاب پرونده، یا در مورد اشیاء و اموال باشد.

قانون گذار در ماده 299 قانون آیین دادرسی مدنی، در تعریف حکم و قرار گفته است : چنانچه رای دادگاه، راجع به ماهیت دعوا و قاطع آن به طور جزیی یا کلی باشد، حکم و در غیر این صورت، قرار نامیده می شود.

انواع قرار حقوقی

1ـ قرار مقدماتی

قرارهایی هستند كه برای رسیدگی به دلایل اصحاب دعوی و آماده كردن مقدمات صدور حكم صادر می‌شوند. این قرارها را قرار اعدادی نیز می‌نامند. عدول از این قرارها جایز است. (قرار ارجاع به كارشناسی، قرار بررسی اصالت سند، قرار اناطه و... از قبیل قرار مقدماتی هستند.)

2ـ قرار نهایی :

قراری است كه دعوی را در حدود موضوع خود خاتمه می‌دهد و دادرس با صدور آن خود را برای صدور حكم آماده نمی‌کند. این قرار بدون ورود به ماهیت دعوی (رسیدگی شكلی) صادر می‌شود و دعوی را از دادگاه خارج می‌کند. این قرار گاهی به دنبال ایراد خوانده مبتنی بر عدم اهلیت خواهان و یا عدم صلاحیت دادگاه و گاهی به دنبال استرداد دادخواست و یا دعوی صادر می‌شود. قرار رد دعوی، قرار نهایی است.

3ـ قرار موقتی یا قرار توقیفی

این نوع قرارها برای حفظ حقوق یكی از اصحاب دعوی یا جلوگیری از تضییع حقوق وی صادر می‌شود. و در اصل دعوا تأثیری ندارد. مثل؛ قرار تأمین خواسته یا قرار درخواست دستور موقت.

4ـ قرار اجباری و الزام كننده یا تهدیدی

در موردی كه موضوع تعهد عملی است كه انجام آن جز وسیله شخص متعهد ممكن نیست، دادگاه می‌تواند به درخواست متعهدله در حكم راجع به اصل دعوی یا پس از صدور حكم، مدت و مبلغی را معین نماید كه اگر محکوم‌علیه مدلول حكم قطعی را در آن مدت اجرا نكند، مبلغ مذبور را به ازای هرروز تأخیر به محکوم‌له بپردازد. و یا در حكم قید شود كه چنانچه ظرف دو ماه مبلغ حق كسب و پیشه یا تجارب را توزیع ننماید، حكم كان لم یكن تلقی گردد

همچنین قرارها به انواع مختلف دیگری مانند قرار مقدماتی و قاطع و شبه قاطع تقسیم می‌شوند

قرار قاطع دعوا

قرارهای قاطع دعوا به قرارهایی گفته می‌شود که با صدور آن‌ها پرونده از دادگاه رسیدگی‌کننده به دعوا خارج می‌شود. قرارهای قاطع دعوا ازاین‌جهت که صدور آن‌ها پرونده را از دادگاه رسیدگی‌کننده به دعوا خارج می‌کند ، شبیه احکام دادگاه‌ها هستند. بنابراین، خصوصیات مشترکی با احکام دارند ، ولی از برخی جهات متفاوت‌اند.

قرار شبه قاطع

منظور از قرارهای شبه قاطع، قرارهایی هستند که با صدور آن‌ها از طرف دادگاه، یا پرونده از دور رسیدگی خارج می‌شود بدون اینکه از دادگاه خارج شود، مانند قرار عدم اهلیت و یا در صورتی هم که از دادگاه خارج شود، همان پرونده برای رسیدگی به شعبه یا دادگاه دیگری احاله می‌شود. مانند قرار عدم صلاحیت و قرار امتناع از رسیدگی که باعث می‌شود دادگاه به آن پرونده رسیدگی نکند و آن را به جای دیگری ارجاع بدهد.

آدرس کانال حقوق دان ها در ایتا، سروش، بله و روبیکا

EITAA SOROUSH BALE روبیکا پیام رسان گپ

ابوالفضل بازدید : 34 چهارشنبه 16 آذر 1401 نظرات (0)

پیشینه در لغت به معنی سابقه هر چیزی است. بنابراین سوءپیشینه در لغت یعنی سابقه بد. در اصطلاح حقوقی، سوءپیشینه یا سوءسابقه و به عبارت سوم سابقه کیفری، دارای معنای خاصی است که البته با آنچه در میان عموم مردم مشهور است متفاوت است.

طبق ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی در صورت ارتکاب برخی جرائم، مجرم در مدت محکومیت و حتی بعد از گذراندن محکومیت تا زمان مشخصی از برخی حقوق اجتماعی محروم می‌گردد. به این محروم شدن از حقوق اجتماعی در اصطلاح حقوقی مجازات تبعی گفته می‌شود. شخص مجرم در این دوران دارای سوء سابقه کیفری یا سوء پیشینه است.

از آنچه در بالا گفته شد مشخص می‌شود اولاً سوءسابقه برای همه جرائم نیست یعنی در صورت ارتکاب برخی جرائم برای مجرم سوءسابقه لحاظ نمی‌شود و ثانیاً اینکه مدت برچسب و عنوان سوءسابقه دائمی نیست و دارای زمان خاصی است و بعد از آن مجرم فاقد سوءسابقه در نظر گرفته خواهد شد.

به همین دلیل حقوق‌دان‌ها وقتی از سوءسابقه صحبت می‌کنند، از آن تحت عنوان و اصطلاح «سابقه کیفری مؤثر» یاد می‌کنند چراکه همان‌طور که گفته شد در برخی از جرائم سابقه کیفری تأثیری ندارد و یا تأثیر آن مقید به زمان خاصی است که با گذشت آن زمان سابقه کیفری مؤثر تبدیل به سابقه کیفری غیر مؤثر می‌شود.

گرچه دانستن اینکه ارتکاب چه جرائمی دارای مجازات تبعی است نیاز به دانش حقوقی و بررسی هر جرم به‌صورت خاص دارد اما اجمالاً برای روشن شد موضوع، نص ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی با در نظر داشتن ماده ۱۹ این قانون باید در نظر گرفته شود که در ادامه مطلب این دو ماده نیز ذکر می‌شود. در مطالب آینده نمونه عملی با بررسی برخی جرائم توضیح داده خواهد شد.

ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی

(جزای نقدی اصلاحی ۱۳۹۹/۱۱/۰۸) – مجازاتهای تعزیری به هشت درجه تقسیم می‌شود:درجه یک
– حبس بیش از بیست و پنج سال
– جزای نقدی بیش از دو میلیارد و هشتصد میلیون (۲/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال
– مصادره کل اموال
– انحلال شخص حقوقیدرجه دو
– حبس بیش از پانزده تا بیست و پنج سال
– جزای نقدی بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون (۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا دو میلیارد و هشتصد میلیون (۲/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریالدرجه سه
– حبس بیش از ده تا پانزده سال
– جزای نقدی بیش از یک میلیارد (۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و پانصد میلیون (۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال

درجه چهار
– حبس بیش از پنج تا ده سال
– جزای نقدی بیش از پانصد میلیون (۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال
– انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی

درجه پنج
– حبس بیش از دو تا پنج سال
– جزای نقدی بیش از دویست و چهل میلیون (۲۴۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا پانصد میلیون (۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال
– محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از پنج تا پانزده سال
– ممنوعیت دائم از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی
– ممنوعیت دائم از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی

درجه شش
– حبس بیش از شش ماه تا دو سال
– جزای نقدی بیش از شصت میلیون (۶۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا دویست و چهل میلیون (۲۴۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال
– شلاق از سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه و تا نود و نه ضربه در جرائم منافی عفت
– محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از ششماه تا پنجسال
– انتشار حکم قطعی در رسانه ها
– ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال
– ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال
– ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

درجه هفت
– حبس از نود و یک روز تا شش ماه
– جزای نقدی بیش از سی میلیون (۳۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا شصت میلیون (۶۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال
– شلاق از یازده تا سی ضربه
– محرومیت از حقوق اجتماعی تا شش ماه

درجه هشت
– حبس تا سه ماه
– جزای نقدی تا سی میلیون (۳۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال
– شلاق تا ده ضربه

تبصره ۱– موارد محرومیت از حقوق اجتماعی همان است که در مجازاتهای تبعی ذکر شده است.

تبصره ۲– مجازاتی که حداقل آن منطبق بر یکی از درجات فوق و حداکثر آن منطبق با درجه بالاتر باشد، از درجه بالاتر محسوب می‌شود.

تبصره ۳– در صورت تعدد مجازاتها، مجازات شدیدتر و درصورت عدم امکان تشخیص مجازات شدیدتر، مجازات حبس ملاک است. همچنین اگر مجازاتی با هیچ یک از بندهای هشتگانه این ماده مطابقت نداشته باشد مجازات درجه هفت محسوب می‌شود.

تبصره ۴– مقررات این ماده و تبصره های آن تنها جهت تعیین درجه مجازات است و تاثیری در میزان حداقل و حداکثر مجازاتهای مقرر در قوانین جاری ندارد.

تبصره ۵– ضبط اشیاء و اموالی که در ارتکاب جرم به کار رفته یا مقصود از آن به کارگیری در ارتکاب جرم بوده است از شمول این ماده و بند (ب) ماده(۲۰) خارج و در مورد آنها برابر ماده(۲۱۵) این قانون عمل خواهد شد. در هر مورد که حکم به مصادره اموال صادر می‌شود باید هزینه های متعارف زندگی محکوم و افراد تحت تکفل او مستثنی شود.

تبصره ۶ (الحاقی ۱۳۹۹/۰۲/۲۳)- تمام حبس‌های ابد غیر حدی مقرر در قانون به حبس درجه یک تبدیل می‌شود.

—————–

ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی

محکومیت قطعی کیفری در جرائم عمدی، پس از اجرای حکم یا شمول مرور زمان، در مدت زمان مقرر در این ماده محکوم را از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات تبعی محروم می‌کند:
الف- هفت سال در محکومیت به مجازاتهای سالب حیات و حبس ابد از تاریخ توقف اجرای حکم اصلی
ب- سه سال در محکومیت به قطع عضو، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده بیش از نصف دیه مجنی علیه باشد، نفی بلد و حبس تا درجه چهار
پ- دو سال در محکومیت به شلاق حدی، قصاص عضو در صورتی که دیه جنایت وارد شده نصف دیه مجنی علیه یا کمتر از آن باشد و حبس درجه پنجتبصره ۱- در غیر موارد فوق، مراتب محکومیت در پیشینه کیفری محکوم درج می‌شود لکن در گواهی‌های صادره از مراجع ذیربط منعکس نمی‌گردد مگر به درخواست مراجع قضائی برای تعیین یا بازنگری در مجازاتتبصره ۲- در مورد جرائم قابل گذشت در صورتی که پس از صدور حکم قطعی با گذشت شاکی یا مدعی خصوصی، اجرای مجازات موقوف شود اثر تبعی آن نیز رفع می‌شود.

تبصره ۳- در عفو و آزادی مشروط، اثر تبعی محکومیت پس از گذشت مدتهای فوق از زمان عفو یا اتمام مدت آزادی مشروط رفع می‌شود. محکوم در مدت زمان آزادی مشروط و همچنین در زمان اجرای حکم نیز از حقوق اجتماعی محروم می‌گردد.

ابوالفضل بازدید : 73 سه شنبه 08 آذر 1401 نظرات (0)

باتوجه به اینکه یکی از درس‌هایی که داوطلبانِ آزمون‌های حقوقی با آن مشکل دارند اصولِ فقه است و از این جهت نقش مهمی در موفقیت و کسب امتیاز در آزمون دارد آموزش دقیق نکات اصول فقه اهمیت پیدا می کند.

فایل های پیش رو تدریس عالی اصول فقه توسط استاد بابازاده است که در ۲۳ جلسه به مدت ۱۰ ساعت و ۴۸ دقیقه و با حجم کاهش یافته نهایی تمام فایل ها (۱۴۹ مگا بایت) در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار گرفته است.

برای دانلود فایل های می توانید از لینک های اصلی استفاده کنید. در صورتی که به هر علت موفق به دانلود نشدید از لینک های کمکی استفاده کنید.حقوق دان ها برای شما آرزوی موفقیت دارند

ابوالفضل بازدید : 80 یکشنبه 06 آذر 1401 نظرات (0)

فایل های پیش رو صوت خوانش کتاب مقدمه علم حقوق چاپ ۱۳۸۸ تالیف دکتر حسن ره پیک است. مجری و صدا بردار این پادکست ها برعهده شاهین اسماعیلی بوده و گویندگی توسط خانم هدی مقدم صورت گرفته است. طول کل صوت کتاب مقدمه علم حقوق، ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.

ابوالفضل بازدید : 44 جمعه 04 آذر 1401 نظرات (0)

بسمه‌تعالی

رياست محترم شعبه ...دادگاه عمومي حقوقي شهرستان...
با سلام
این‌جانب .......، فرزند .........، به شماره ملی.........، در خصوص پرونده کلاسه ... با شماره بایگانی ... مطروحه نزد آن شعبه محترم، که این‌جانب به صورت غبابی به پرداخت 2050000000 ريال بابت اصل خواسته خواهان و 74832000 ریال بابت متفرعات دعوا و خسارت تأخیرتأدیه به‌صورت تضامنی محکوم شده‌ام به استناد ماده 306 قانون آیین دادرسی مدنی با عنایت به این‌که ابلاغیه را دریافت نکرده و در جلسات شرکت نکرده و لایحه‌ای نداده‌ام، تقاضای واخواهی و نقض رأی صادره و صدور حکم به رد دعوای خواهان علیه این‌جانب را به استناد عرایضی که در ذیل خواهد آمد را از محضر محترم جنابعالی دارم.

همان‌طور که در پرونده مشخص است:
1. خواهان گواهی عدم پرداخت سفته موردادعا را ضمیمه دادخواست نکرده است و البته در مهلت قانونی برای اعتراض و واخواست سفته نیز اقدام ننموده است.
2. از طرفی همان‌طور که در ظهر سفته ارائه‌شده مشخص است و به‌صراحت قید شده است و همچنین در همین رأی دادگاه محترم در «خط هشتم» نیز قید شده، این‌جانب ظهرنویس سفته موردادعای خواهان هستم نه ضامن آن، به عبارتی این‌جانب سند مذکور را به وی منتقل کرده‌ام چراکه اولاً همان‌طور که در پشت سفته مشخص است سفته به دو قسمت ظهرنویسی و ضامن تقسیم شده و امضا در قسمت ظهرنویسی صورت گرفته است نه در قسمت ضامن و ثانیاً صراحتاً در ظهر سفته عبارت«واگذار گردید به آقای تاج فرد» قید شده است که این عبارت نیز تصریح در انتقال سفته دارد و خواهان نیز دلیلی بر اینکه سفته به‌عنوان ضمانت از سوی این‌جانب امضا شده باشد ارائه نکرده است.

در جلسه رسیدگی در صورت تشخیص قاضی محترم در مورد اینکه سفته ها به عنوان ظهرنویسی و انتقال امضا شده نه ضامن، توضیح ارائه خواهد شد.
3. مطابق مواد 274 و 289 و 309 قانون تجارت و آراء سایر محاکم ازجمله دادنامه قطعی شماره 9309970224401400 و دادنامه های متعدد دیگر که در صورت لزوم ارائه خواهد شد، مادامی‌که در مورد اسناد تجاری از جمله سفته گواهی عدم پرداخت صادر نگردیده، محکومیت ظهرنویس به پرداخت وجه سفته و خسارات، فاقد وجاهت قانونی است.
لذا با توجه به مراتب فوق از حضرت‌عالی تقاضا دارم ضمن پذیرش واخواهی این‌جانب، حکم به رد دعوا و عدم استماع دعوایِ خواهان، علیه این‌جانب صادر نمایید.
با تقدیم احترام و تشکر.

آدرس کانال ما در ایتا، سروش، بله و روبیکا

EITAA SOROUSH BALE روبیکا

ابوالفضل بازدید : 64 پنجشنبه 03 آذر 1401 نظرات (0)

آقای باقی یکی از اساتید شناخته شده در دانشگاه های کشور که صوت های تدریس ایشان به کثرت در فضاهای مجازی و کانال های حقوقی منتشر شده است هستند. تدریس صوتی حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی ایشان برای بسیاری از حقوق خوان ها مورد استفاده قرار گرفته است.

تدریس پیش رو نیز توسط استاد عزیز در موضوع حقوق آیین دادرسی کیفری در ۲۸ فایل صوتی (۲۷ جلسه)منتشر شده است.طول این دوره آموزشی حدوداً ۱۸ ساعت و نیم می باشد

ابوالفضل بازدید : 58 پنجشنبه 03 آذر 1401 نظرات (1)

یکی از بهترین آموزش های صوتی حقوق مدنی، تدریس حقوق مدنی شش استاد کریمی منفرد هست که برای دانلود در اختیار حقوقدان ها قرار گرفته. مدت کل این دوره آموزشی ۵ ساعت و ۳۵دقیقه و در ۱۰جلسه صوتی است. متذکر می گردد به جهت کاهش هزینه دانلود حجم فایل های تا حدی که به کیفیت آن ها ضربه نخورد کاهش داده شده است.

لینک مطلب https://hdha.ir/madani06-monfared/10478/

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 705
  • بازدید کلی : 1,393